ساعت ۳:٥٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/٢٦  کلمات کلیدی:

                .........................

                            قلبت

                  دری ناممکن

             و کوبه اش

                  نبض پُر تمنای من ...!!


 
 
ساعت ٤:٠٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/٢٢  کلمات کلیدی:

بالی برای پرواز ۲ هم با تمام فراز و نشيبهايش تمام شد. بديهی ست حرکتهايی از اين دست هيچگاه نميتواند پاسخگوی تمام ذائقه ها باشد. در اين پست من قصد دارم ضمن تشکرها و تعريف و تمجيدها به نقايص ؛ کاستيها و آشفتگيهايمان هم اشاره ای داشته باشم تا بتوانيم دوره های بعدی را هر چه بهتر برگزار کنيم.

اسامی تمام دوستانی که در اين مدت يارمان بوده اند قبلا فهرست وار در وبلاگ قاصدک سوخته عنوان شده بود ولی در روز اختتاميه نام بعضيها از قلم افتاد!! هرچند در مناعت طبع اين عزيزان شکی نيست و اعتراضی هم نداشته اند ولی به سهم خودم لازم ميدانم اشاره ای اجمالی به تمام يارانمان داشته باشم :

۱- فرهاد صفريان : که به حق پدر خواندهء وبلاگهای ادبی ست ! و چتر حمايت بی منتش هميشه بر سر محافلی اينچنينی گسترده بوده و هست . فرهاد با اتکا به اعتبار و نفوذش توانست برای هيئت داوری مسابقه همکاری بهترينها را جلب کند . سخت ترين کار او معدل گيری و متعادل کردن آراء داوران و در نهايت مشخص شدن رتبه ها بود ولی گويا کمرنگ بودن خط کشيهای مسئوليتی و تداخل مسئوليتها ! فضايی مطلوب برای انجام آنچه در سر داشته را برايش مهيا نکرده بود . من صميمانه از تلاش مشفقانه اش تشکر می کنم و اگر رنجشی در خاطر عزيزش هست ( که با توجه به شناختی که از او دارم بعيد بنظر می رسد )  از او پوزش می طلبم. فرهاد جان ! دستت درست و خسته نباشی!

۲- احسان پرسا : و يا بقول غزلش ( پرسای لعنتی!) موجودی دوست داشتنی و پر جوش! حرکت زيبا و ماندگار او در بنا نهادن بالی برای پرواز در خور ستايش است . مسئوليت تماشاچی به خودش داده بود ولی در واقع همه کار می کرد . که اين هم خوب بود و هم بد! بد بودنش بيشتر بخاطر استرسهايی بود که ناروا تحمل می کرد که البته از عوارضش بقيه دوستان هم بی نصيب نمی ماندند. بايد در دوره های بعدی بار مسئوليتش متعادلتر باشد تا سايه پر مهرش تا بالی برای پرواز ۱۰۰ همواره جاری و مستمر باشد . احسان عزيز! خيلی ممنون و خسته نباشی!

۳- سيد عباس موسوی : يک گل به معنای واقعی ! متواضع ؛ فروتن ؛ خستگی ناپذير و شاداب و با ظرفيت . عباس تدارکات اين مراسم را بعهده داشت و انصافا همت و تعصب شايانی خرج اين برنامه کرد . خصوصا در تغيير محل برگزاری!! ـ( هر چند که شرمندهء خانمها : علوی نسب و عندليب هم شديم که جا دارد مجددا از زحمات اين عزيزان تشکر کنم )........عباس جان! دمت گرم!

۴- محسن باقرلو : يک آدم دقيقهء نودی به مفهوم مطلق!! ولی مهم اين بود که کارش را انجام داد هرچند که بيشتر اجرای مراسم برايش تعريف شده بود و انصافا هم بخوبی ار عهده اش بر آمد.برای من  بيشتر از اين مودبانه حرف زدن در مورد محسن خيلی سخت است او هم چنين  توقعی را  از من ندارد! محسن جان! عالی بودی ! ممنون!

۵- راضيه ايمانی : عليرغم اينکه اجرای اولشان بود ولی خيلی حرفه ای عمل کردند! ضمن اينکه امسال هم مصادف شد با روز تولدشان! پس تبريک! ..هر چندکه  اجرا در کنار محسن ذهن خانم ايمانی را هر چه بيشتر به صبر و حوصلهء خانم باقری شاد معطوف می کند . (جای ايشان هم خيلی خالی بود .!) خانم ايمانی ! تشکر!

۶- امير مرزبان و مهدی شادکام : گوشه ای از حاصل تلاش اين دو عزيز را ديديد .و استفاده برديد . برای من که خيلی مفيد بود . ولی متاسفانه شايد باز هم يک سری ناهماهنگيها اسباب رنجش خاطر اين عزيزان را فراهم کرده بود که جا دارد از همينجا هم تشکر کنم و هم اينکه : امير جان ! معذرت! ..مهدی جان ! معذرت!

۷- الهه سلطانی : که به تفصيل زحمات ايشان از طريق احسان عزيز به گوش شما رسيد . من هم جا دارد  واقعا از حوصله و وقت زيادی که صرف اين برنامه کردند تشکر کنم .ضمن اينکه در زمينه های ديگر نيز يارمان بودند.! خانم سلطانی! ممنون!

۸- غزل کريمی : که با تو جه به محدوديتهای زمانی ؛ مکانی و مالی ِ برنامه ! رنگ و لعاب خوبی به صحنهء بالی برای پرواز دادند. خانم کريمی ! سپاس!

۹- ديگر دوستان : که اگر کسی از قلم افتاده باشد حتما اصلاح می کنم : روح الله نور موسوی - يکتا امين کاشانی - مهسا نجاتی - جواد وکيلی - مسعود کرمی .......

                              .......و امّا  ! کاستيها ی برنامه :

۱- بايد برای مسابقه بولتن تهيه می شد !

۲- بايد طرح اوليها را جداگانه قضاوت می کرديم . يعنی دوستانی که برای بار اول طرح نويسی را تجربه می کنند منصفانه نيست که در گردونه کامل رقابتها باشند . با قضاوتی جداگانه ؛ مسلما اين دوستان  به ادامه طرح نوشتن ترغيب خواهند شد.

۳- بايد بخش مروری بر أثار يک هنرمند در زمينه طرح نويسی می داشتيم و همچنين تجليل از ايشان.

۴- بايد بالی برای پرواز بصورت يک سايت می بود چون امکانات محدود وبلاگ همانطور که شاهد بوديد نحوه خبر رسانی را مختل می کرد.

۵- تعداد داوران بايد بيشتر می بود چون انصافا قضاوت در مورد طرح آن هم در اين حجم ! کار خيلی دشواری ست و زمان بيشتری را می طلبد . البته با توجه به دوره اول مسابقه که چيزی حدود ۴۰ نفر شرکت داشتند آنهم در شرايطی که از چند ماه قبل تبليغاتش شروع شده بود انتظار اين استقبال بی سابقه در طی حدوداً   ۱۵ روز !! اصلا نمی رفت . واقعا از تمام شرکت کنندگان عزيز تشکر می کنم و نيز يک گلايه هم از آنها دارم که ای کاش در اختتاميه هم حضور پر رنگی می داشتند . !!!!!! به جرئت می توان حدس زد که بيش از نيمی از اين عزيزان تهرانی بودند!!!!! ولی چرا!؟؟؟؟؟خيلی بد است برگزار گنندگان اين مسابقه  به اين نتيجه برسند کسانی را جدی گرفته اند که از ديد خودشان اينقدر جدی نبوده اند!!!

۶-  قسمت ششم به بعد دست شما را می بوسد تا با ارائه راهکارهای سازنده به هر چه بهتر برگزار شدن دوره های بعدی بالی برای پرواز کمک کنيد .

و اما در پايان لازم ميدانم يک تشکر صميمانه از همسرم داشته باشم که در اين روزها  خيلی بيشتر از آنچه لايقم بود متانت و صبوری خرج ِ من کرد!!  


 
 
ساعت ٦:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۱٧  کلمات کلیدی:

يک)            ..................

            هزار قصر بوسه می سازد

                     بر آوار ِ لبهايم

          معمار ِ چيره دست ِ لبهايت...!   

               

دو )              ....................

                اين طاق ِ سرخ ِ مرصّع

                معماری ِ کدام بوسه است!؟؟

                     

 


 
بی بی جان !
ساعت ۱:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۱٥  کلمات کلیدی:

........................................

 

سلام !

اين روزها  باز هم هوای گر يهء بی بهانه دارم   ! باز هم خيال کودکيها . باز هم حسرت لالايی........

به مادر بزرگم می گفتيم بی بی جان ! من خيلی بچه بودم که او رفت . مادرم می گويد لالاييهای نابی بلد بوده ! از مادرم می پرسم : چرا از لالايی شما چيزی خاطرم نيست ؟ جواب داد : آنقدر  بچه بی سر و صدا و کم زحمتی بودی که راحت به خواب می رفتی!. ....حالا که خوب فکر می کنم سهمی از هوای گر يه های بی بهانه ام مال همين راحت به خواب رفتنهايم است !! از بی بی جان فقط چند سکانس گنگی در ذهنم مانده و يک عکس سياه سفيد ِ هزار تـَـرَک .  تمام  هراسم  از اين است  مبادا که  او ؛ همين تصوير گنگ را  هم از من نداشته باشد !........شکيلا دارد می خواند : لا لا لا لا آخرين کوکب...........با صدايش بهانه ای ديگر می لغزد در حنجره ام ...بغضم می ترکد.........و من اين پست ِ خيس را به بی بی جانم تقديم می کنم :

 

مخمل ِ لالايی

غبار گرفته

        پشت ِ پلکهايم ؛

بی بی جان !

          مرا يادت هست...؟؟


 
 
ساعت ٥:۳٢ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۱٢  کلمات کلیدی:

.................

 

حل  شدم در آغوشش

وا  دادم در نفسهاش

       ويار ِ حلوا کرده بود....!!!!


 
 
ساعت ٥:۳٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۱٠  کلمات کلیدی:

.....................

 

آرامش دريا

        مزخرف است ؛

موجهای سترون

    به انزوايش کشيده اند....!!!


 
برای سنگ قبرم....!!!!!!!!
ساعت ۸:۳٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۸  کلمات کلیدی:

  ....................

                   جرايد :

 گردنه های حيران باز هم حادثه آفريد.!

                 ميرزا :

روی قبرم بنويسيد که : « مردی گمنام

               فوت شد در اثر سانحه ای.

ـــ شايد از ديد شما ؛ او پُر ِ نکبت باشد

          چون ندارد عمل ِ صالحه ای ـــ

توی ِ يک گردن ِ پُر گردنه ای حيران شد

            پَرت شد در نفس ِ ساحره ای

کشتهء عشق بخوانش و لگدمالش کن !

         پچ پچی کن عوض ِ فاتحه ای..!

 

 

 

 


 
چهار راه .....!!!!!!
ساعت ۳:۱٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/٦  کلمات کلیدی:

 

 

........................

يک )

      دليل ِ نرفتنم

      حرمت راه بود

      دليل نيامدنش

      حرمت ِ پا......!!

دو )

       پا ؛ حرمت دارد

       راه ؛ حرمت دارد

       پا به راهی بگذار

       که مرا می خواند....!!

سه )

       پاهايم را گره زدم

      لا اقل برای رفتنم

      به پايم می افتی....!!!

چهار )

      پاهايم را گره زدم

        که : می مانم..!

    چنگ و دندان نشانم داد

      که : می روی....!  

      


 
همين که تو بفهمی کافی ست.....!!!
ساعت ۳:٥٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٤/٢/۳  کلمات کلیدی:

                    .....................

 

                می خواهم مچاله و خيس

                     در آغوشت بمانم

                        از پهن شدن 

                     بر بند ِ خاطرات

                        بيزارم......!!!!!

                    

      برای شرکت در مسابقه بالی برای پرواز ۲ به قاصدک سوخته مراجعه کنيد